Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies.
Meer info

Veelgestelde vragen

Hieronder beantwoorden we de meest gestelde vragen.
Zit jouw vraag er niet tussen? Stuur je vraag via ons contactformulier.
Neem contact met ons op via ons contactformulier
Liefst vul je ons contactformulier in. Daarmee kom je meteen bij de juiste dienst, medewerker of specialist terecht.

Je kan ons ook telefonisch bereiken op 078 153 153 of per e-mail via info@zorgenmeer.be
We hebben fysieke winkels in de provincies Antwerpen, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen. Bekijk het overzicht. We leveren de producten uit onze webshop in heel Vlaanderen.
Je kan producten in alle Zorg&Meer-punten (kantoren) van De VoorZorg Antwerpen, Bond Moyson Oost- en West-Vlaanderen bestellen en afhalen. Bekijk het overzicht van bestel- en leveringspunten.
Je kan een klacht indienen via het webformulier op onze contactpagina
De basisprijs is onze normale verkoopsprijs zonder eventuele kortingen. Deze bevat steeds BTW en eventuele Recupel- en/of Bebat-bijdrage.

Als lid van Bond Moyson of De VoorZorg krijg je minstens 10% ledenkorting
De voordeelprijs is de basisprijs verminderd met 10% korting. Deze korting geldt voor alle leden van het ziekenfonds Solidaris (vroeger Bond Moyson en De VoorZorg).

Op een groot deel van het  incontinentiemateriaal is er voor leden van ziekenfonds De VoorZorg of Bond Moyson een  korting van 35%.

Deze prijs bevat de BTW en eventuele Recupel- en/of Bebat-bijdrage.
Een promotieprijs is een tijdelijke actieprijs op een bepaald product uit de webshop.

Deze prijs is inclusief BTW en eventuele Recupel en/of Bebat-tax.

Als een artikel in promotie staat, zal er ook steeds een einddatum van de promotie vermeld zijn. Je hebt dus tot en met die dag tijd om het artikel aan te kopen in een winkel van Zorg&Meer of via onze webshop.

Op een promotieprijs is geen extra korting mogelijk.
Ja! Leden van Dito vzw of S-Plus genieten van een extra korting van 5% op de basis- of voordeelprijs.

Deze korting is niet combineerbaar met de ledenkorting van 35% op incontinentiemateriaal.
De ledenkortingen worden pas toegekend na controle van je lidmaatschap door onze medewerkers op de werkdag na de aanmaak van een account op de webshop.
Controleer in 'mijn account' (onder mijn gegevens) of de correcte korting werd toegewezen.
Krijg je geen ledenkorting te zien? Bel tijdens de kantooruren naar onze klantendienst (078 153 153) en we zorgen ervoor dat aan jouw account de juiste ledenkorting wordt gekoppeld.
Klik of tik op 'webshop' om de verschillende productcategorieën te zien. Klik je op een productcategorie, dan zie je het overzicht van alle producten in die categorie. Daarnaast kan je links nog een aantal subcategorieën vinden.

Bovenaan kan je op de webshop in de zoekbalk een willekeurige zoekterm ingeven.

Kan je iets niet vinden? Contacteer ons en we helpen je verder.

Bezoek een van onze winkels als je de producten liever in het echt bekijkt. Ook daar kan je steeds gratis en vrijblijvend advies krijgen.
Sommige van de Zorg&Meer-artikelen zijn op aanvraag. Het gaat dan om producten die op maat zijn, zoals steunkousen, hoorapparaten of steunzolen. Het kan ook om grotere, duurdere producten gaan, waarvan we zeker willen zijn dat je met het juiste advies een aankoop doet. Je kan gewoon het contactformulier invullen om zo'n product wel te bestellen. 
Zodra je een artikel op de webshop hebt gekozen, klik je op 'in winkelwagentje'.  

Om je bestelling te plaatsen klik je op je winkelwagentje (rechtsbovenaan) en volg je verder de aanwijzingen.

De prijzen die je ziet zijn inclusief BTW, een eventuele installatiekost (afhankelijk van het product) en eventuele Recupel- en/of Bebat-tax.

Wil je liever een product huren? Vul het webformulier op de pagina 'huren' in. 
Je account wordt gelinkt aan je rijksregisternummer. Ben je lid van De VoorZorg Antwerpen, Bond Moyson Oost- of West-Vlaanderen? Dan krijg je een ledenkorting. Met een profiel wordt deze korting steeds toegepast.

Opgelet! De eerste keer zal je je korting moeten activeren aan de hand van je bevestigingsmail.

Op je profiel kan je je gegevens bekijken en eventueel wijzigen. Je vindt er ook je ordergeschiedenis terug. Dat is handig als je bijvoorbeeld hetzelfde nogmaals wilt bestellen.

Voor het huren van hulpmiddelen is geen account nodig, hiervoor vul je gewoon het bijhorende webformulier in.
Als je een bestelling wilt annuleren, vragen wij je zo snel mogelijk contact op te nemen.

Is je bestelling al verzonden, dan kan er niet meer worden geannuleerd.

Als je het artikel al ontvangen hebt, kan je conform onze algemene voorwaarden het artikel retourneren
Bij webshopartikelen die op voorraad zijn, is de leveringstijd 5 werkdagen. Indien de artikelen niet op voorraad zijn, nemen wij contact met je op.
Ja, dat is mogelijk. Om een product thuis te laten leveren, betaal je steeds een leveringskost.

Bij sommige producten is een installatie van onze technieker inbegrepen.

Je kan producten ook gratis afhalen in een Zorg&Meer-punt. Dat zijn alle kantoren van De VoorZorg Antwerpen of Bond Moyson West-Vlaanderen. 
Ja dat kan. Je kan kiezen bij een bestelling uit de webshop om de goederen zelf op te halen in een van onze winkels of in een kantoor van Bond Moyson (West-Vlaanderen) of De VoorZorg (Antwerpen).
Ja, dat is mogelijk. In het bestelproces kan je opgeven dat je de artikelen wilt laten bezorgen op een ander afleveradres.

Let op! Dit is alleen mogelijk als je met je profiel een bestelling plaatst. Als je als gast bestelt, kan je deze optie niet selecteren.
Indien het door overmacht niet lukt om je product binnen 5 werkdagen te leveren op de door jou aangegeven locatie, zal Zorg&Meer er alles aan doen om je per e-mail of telefoon op de hoogte te brengen van deze vertraging. 
Zorg&Meer heeft enkel fysieke winkels in Vlaanderen (in de provincies Antwerpen, Oost- en West-Vlaanderen).

Bestellingen uit de webshop kunnen geleverd worden in heel België.

Huurmateriaal is enkel beschikbaar in de provincies Antwerpen, Oost- en West-Vlaanderen.
Om een artikel bij jou thuis te laten leveren, betaal je steeds een leveringskost.

Dat geldt zowel voor artikelen die je aankoopt als voor huurmateriaal.

Je kan een artikel ook gratis laten leveren in een Zorg&Meer-punt (een kantoor van De VoorZorg Antwerpen of Bond Moyson West-Vlaanderen).

Om een herstelling bij jou thuis te laten uitvoeren, betaal je een bedrag dat afhankelijk is van de werkuren en de lengte van de verplaatsing.
Tijdens het bestelproces in de webshop wordt er voordat je afrekent duidelijk getoond wat de kosten zijn voor je specifieke bestelling.
Indien je een bestelling zelf afhaalt in een winkel of Zorg&Meer-punt betaal je uiteraard geen transportkosten.
Je kan alle artikelen retourneren, op voorwaarde dat je rekening houdt met een aantal zaken. Deze kan je nalezen op onze pagina over retourneren.

In onze algemene voorwaarden vind je je rechten als consument.

Opgelet! Bepaalde producten hebben om hygiënische of gezondheidsredenen een verzegeling. Wordt die verwijderd, dan vervalt het recht om te retourneren.
Er zijn een aantal stappen die je moet volgen om een product te retourneren.

Ofwel breng je het product terug naar een Zorg&Meer-winkel of Zorg&Meer-punt. Ofwel laat je het product voor een kleine meerkost ophalen.

Hou er rekening mee dat je een product slechts kan retourneren als het voldoet aan bepaalde voorwaarden.
Je kan huurmateriaal na gebruik inleveren bij een van onze Zorg&Meer-winkels of Zorg&Meer-punten. 

Bij grote hulpmiddelen zoals een bed of patiëntenlift, neem je via ons contactformulier of telefonisch (078 153 153) contact met ons op. Dan plannen we een afspraak met je in om het artikel te laten ophalen. 
Je hebt na ontvangst van de producten maximaal 14 dagen om de overeenkomst te herroepen.

Je kan dit doen door binnen die 14 dagen na ontvangst de producten meteen te retourneren of om ons eerst te melden dat je van de aankoop af wenst te zien.

In dat laatste geval heb je vanaf dat moment nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren.
Vanaf het moment dat je het artikel terugstuurt of hebt aangegeven het terug te gaan sturen, zal door Zorg&Meer zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten van de heenzending worden teruggestort.

Terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald hebt.
Je kan op de webshop betalen met Visa, Bancontact, Maestro of Mastercard. 
Ja, de order wordt verwerkt nadat je betaling is binnengekomen.
Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW en eventuele Recupel- en/of Bebatbijdrage.
Op alle plaatsen op deze website waar persoonsgegevens worden ingevoerd is de beveiliging goed geregeld middels het SSL certificaat. We werken samen met de veilige provider Ingenico om veilige betalingen te garaderen. 
Wij hanteren alle regels die zijn gebaseerd op wettelijke garantie.De garantie is per product afhankelijk van de leverancier waarmee we samenwerken.

Blijkt het product niet aan je verwachtingen te voldoen, dan zullen wij het herstellen of een vervangend product leveren. Je kan het product dan aan ons retourneren.

Indien je aanspraak wilt maken op garantie, kan je contact opnemen met ons. 
Zorg&Meer heeft een breed aanbod hulpmiddelen en zorgmateriaal op voorraad en levert binnen 5 werkdagen. Daarnaast hebben we allerlei diensten om jouw situatie te verbeteren.

Ook onze medewerkers staan voor je klaar met advies en infomatie.

Zorg&Meer beschikt ook over fysieke winkels in de provincies Antwerpen, Oost- & West-Vlaanderen. We leveren de producten in heel Vlaanderen.

Ten slotte kan je bij Zorg&Meer ook allerlei materiaal huren
Om een huurartikel te laten leveren, betaal je een leveringskost. Indien nodig installeren onze techniekers het hulpmiddel kostenloos.

Je kan een huurhulpmiddel ook afhalen in een van de Zorg&Meer-winkels of Zorg&Meer-punten
We doen ons uiterste best om steeds binnen de 5 werkdagen het hulpmiddel bij jou thuis te leveren. 
Vul het webformulier in. Je kan ook bestellen via onze winkels.
Alle prijzen kan je netjes terugvinden op onze pagina met alle informatie over huren.
De leveringskost van een hulpmiddel is standaard 10 euro. Tijdelijk kunnen er acties zijn op de leveringskost. Als je het product laat leveren in een Zorg&Meer-winkel of Zorg&Meer-punt is het gratis. De kost om een hulpmiddel te laten ophalen, is afhankelijk van je woonplaats ten opzichte van het dichtst bijzijnde magazijn. 
Breng ons per mail, via ons contactformulier of telefonisch (078 153 153) op de hoogte dat je de huur wilt stopzetten. Je betaalt huur tot op de dag waarop je ons geïnformeerd hebt.

Als het hulpmiddel daarna nog een aantal dagen bij jou thuis staat (bijvoorbeeld in afwachting van wanneer iemand van Zorg&Meer het komt ophalen), hoef je niets te betalen. 
Dit is afhankelijk van product tot product. Hiervoor neem je best contact met ons op via het contactformulier of bel je naar 078 153 153.
Laden
Laden