Veelgestelde vragen
Hieronder beantwoorden we de meest gestelde vragen.
Zit jouw vraag er niet tussen? Stuur je vraag via ons contactformulier.
Zit jouw vraag er niet tussen? Stuur je vraag via ons contactformulier.
Contact
Neem contact met ons op via ons contactformulier.
Hoe bereik ik de klantendienst van Zorg&Meer?
Liefst vul je ons contactformulier in. Daarmee kom je meteen bij de juiste dienst, medewerker of specialist terecht.
Je kan ons ook telefonisch bereiken op 078 153 153 of per e-mail via info@zorgenmeer.be.
Je kan ons ook telefonisch bereiken op 078 153 153 of per e-mail via info@zorgenmeer.be.
Waar vind ik een Zorg&Meer-winkel?
We hebben fysieke winkels in de provincies Antwerpen, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen. Bekijk het overzicht. We leveren de producten uit onze webshop in heel Vlaanderen.
Kan ik bestellen of laten leveren in een kantoor van Solidaris?
Je kan producten in alle Zorg&Meer-punten (kantoren) van Solidaris Antwerpen, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen bestellen en afhalen. Bekijk het overzicht van bestel- en leveringspunten.
Waar kan ik een klacht indienen?
Je kan een klacht indienen via het webformulier op onze contactpagina.
Prijzen
Wat is de basisprijs?
De basisprijs is onze normale verkoopsprijs zonder eventuele kortingen. Deze bevat steeds BTW en eventuele Recupel- en/of Bebat-bijdrage.
Als lid van Solidaris krijg je minstens 10% ledenkorting. Opgelet: je ledenkorting toekennen gebeurt handmatig op de werkdag na aanmaak van je profiel.
Als lid van Solidaris krijg je minstens 10% ledenkorting. Opgelet: je ledenkorting toekennen gebeurt handmatig op de werkdag na aanmaak van je profiel.
Wat is de ledenprijs?
De ledenprijs is de basisprijs verminderd met 10% korting. Deze korting geldt voor alle leden van het ziekenfonds Solidaris (vroeger Bond Moyson en De VoorZorg).
Op een groot deel van het incontinentiemateriaal is er voor leden van ziekenfonds Solidaris een korting van 35%.
Deze prijs bevat de BTW en eventuele Recupel- en/of Bebat-bijdrage.
Op een groot deel van het incontinentiemateriaal is er voor leden van ziekenfonds Solidaris een korting van 35%.
Deze prijs bevat de BTW en eventuele Recupel- en/of Bebat-bijdrage.
Wat zijn promoprijzen?
Een promotieprijs is een tijdelijke actieprijs op een bepaald product uit de webshop.
Deze prijs is inclusief BTW en eventuele Recupel en/of Bebat-tax.
Als een artikel in promotie staat, zal er ook steeds een einddatum van de promotie vermeld zijn. Je hebt dus tot en met die dag tijd om het artikel aan te kopen in een winkel van Zorg&Meer of via onze webshop.
Op een promotieprijs is geen extra korting mogelijk. De promotieprijs ligt steeds lager dan de ledenprijs.
Deze prijs is inclusief BTW en eventuele Recupel en/of Bebat-tax.
Als een artikel in promotie staat, zal er ook steeds een einddatum van de promotie vermeld zijn. Je hebt dus tot en met die dag tijd om het artikel aan te kopen in een winkel van Zorg&Meer of via onze webshop.
Op een promotieprijs is geen extra korting mogelijk. De promotieprijs ligt steeds lager dan de ledenprijs.
Krijg ik extra korting als lid van Dito vzw of S-Plus?
Controle van je lidmaatschap(pen)
De ledenkortingen worden pas toegekend na controle van je lidmaatschap door onze medewerkers op de werkdag na de aanmaak van een account op de webshop.
Controleer in 'mijn account' (onder mijn gegevens) of de correcte korting werd toegewezen.
Krijg je geen ledenkorting te zien? Bel tijdens de kantooruren naar onze klantendienst (078 153 153) en we zorgen ervoor dat aan jouw account de juiste ledenkorting wordt gekoppeld.
Controleer in 'mijn account' (onder mijn gegevens) of de correcte korting werd toegewezen.
Krijg je geen ledenkorting te zien? Bel tijdens de kantooruren naar onze klantendienst (078 153 153) en we zorgen ervoor dat aan jouw account de juiste ledenkorting wordt gekoppeld.
Bestellen
Hoe kan ik en artikel zoeken?
Klik of tik op 'webshop' om de verschillende productcategorieën te zien. Klik je op een productcategorie, dan zie je het overzicht van alle producten in die categorie. Daarnaast kan je links nog een aantal subcategorieën vinden.
Bovenaan kan je op de webshop in de zoekbalk een willekeurige zoekterm ingeven.
Kan je iets niet vinden? Contacteer ons en we helpen je verder.
Bezoek een van onze winkels als je de producten liever in het echt bekijkt. Ook daar kan je steeds gratis en vrijblijvend advies krijgen.
Bovenaan kan je op de webshop in de zoekbalk een willekeurige zoekterm ingeven.
Kan je iets niet vinden? Contacteer ons en we helpen je verder.
Bezoek een van onze winkels als je de producten liever in het echt bekijkt. Ook daar kan je steeds gratis en vrijblijvend advies krijgen.
Waarom zijn sommige producten 'op bestelling'?
Sommige van de Zorg&Meer-artikelen zijn op bestelling.
Het gaat dan om producten die op maat zijn, zoals steunkousen, hoorapparaten of steunzolen.
Het kan ook om grotere, duurdere producten gaan, waarvan we zeker willen zijn dat je met het juiste advies een aankoop doet.
Je kan gewoon het contactformulier invullen om zo'n product wel te bestellen.
Het gaat dan om producten die op maat zijn, zoals steunkousen, hoorapparaten of steunzolen.
Het kan ook om grotere, duurdere producten gaan, waarvan we zeker willen zijn dat je met het juiste advies een aankoop doet.
Je kan gewoon het contactformulier invullen om zo'n product wel te bestellen.
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Zodra je een artikel op de webshop hebt gekozen, klik je op 'in winkelwagentje'.
Om je bestelling te plaatsen klik je op je winkelwagentje (rechtsbovenaan) en volg je verder de aanwijzingen.
De prijzen die je ziet zijn inclusief BTW, een eventuele installatiekost (afhankelijk van het product) en eventuele Recupel- en/of Bebat-tax.
Wil je liever een product huren? Vul het webformulier op de pagina 'huren' in.
Om je bestelling te plaatsen klik je op je winkelwagentje (rechtsbovenaan) en volg je verder de aanwijzingen.
De prijzen die je ziet zijn inclusief BTW, een eventuele installatiekost (afhankelijk van het product) en eventuele Recupel- en/of Bebat-tax.
Wil je liever een product huren? Vul het webformulier op de pagina 'huren' in.
Waarom zou ik een account aanmaken?
Je account wordt gelinkt aan je rijksregisternummer. Ben je lid van Solidaris? Dan krijg je een ledenkorting. Met een profiel wordt deze korting steeds toegepast.
Opgelet! De eerste keer zal je je korting moeten activeren aan de hand van je bevestigingsmail. Het duurt tot 1 werkdag om je ledenkorting te controleren, dus deze wordt niet steeds meteen toegepast.
Op je profiel kan je je gegevens bekijken en eventueel wijzigen. Je vindt er ook je ordergeschiedenis terug. Dat is handig als je bijvoorbeeld hetzelfde nogmaals wilt bestellen.
Voor het huren van hulpmiddelen is geen account nodig, hiervoor vul je gewoon het bijhorende webformulier in.
Opgelet! De eerste keer zal je je korting moeten activeren aan de hand van je bevestigingsmail. Het duurt tot 1 werkdag om je ledenkorting te controleren, dus deze wordt niet steeds meteen toegepast.
Op je profiel kan je je gegevens bekijken en eventueel wijzigen. Je vindt er ook je ordergeschiedenis terug. Dat is handig als je bijvoorbeeld hetzelfde nogmaals wilt bestellen.
Voor het huren van hulpmiddelen is geen account nodig, hiervoor vul je gewoon het bijhorende webformulier in.
Hoe kan ik een bestelling annuleren?
Als je een bestelling wilt annuleren, vragen wij je zo snel mogelijk contact op te nemen.
Is je bestelling al verzonden, dan kan er niet meer worden geannuleerd.
Als je het artikel al ontvangen hebt, kan je conform onze algemene voorwaarden het artikel retourneren.
Is je bestelling al verzonden, dan kan er niet meer worden geannuleerd.
Als je het artikel al ontvangen hebt, kan je conform onze algemene voorwaarden het artikel retourneren.
Levering
Wat zijn de levertijden?
Bij webshopartikelen die op voorraad zijn, is de leveringstijd 5 werkdagen. Indien de artikelen niet op voorraad zijn, nemen wij contact met je op.
Kan ik ook een artikel thuis laten bezorgen?
Ja, dat is mogelijk. Om een product thuis te laten leveren, betaal je steeds een leveringskost.
Bij sommige producten is een installatie van onze technieker inbegrepen.
Je kan producten ook gratis afhalen in een Zorg&Meer-punt. Dat zijn alle kantoren van De VoorZorg Antwerpen of Bond Moyson West-Vlaanderen.
Bij sommige producten is een installatie van onze technieker inbegrepen.
Je kan producten ook gratis afhalen in een Zorg&Meer-punt. Dat zijn alle kantoren van De VoorZorg Antwerpen of Bond Moyson West-Vlaanderen.
Kan ik mijn bestelling zelf ergens ophalen?
Ja dat kan. Je kan kiezen bij een bestelling uit de webshop om de goederen zelf op te halen in een van onze winkels of in een kantoor van Bond Moyson (West-Vlaanderen) of De VoorZorg (Antwerpen).
Kan ik ook op een ander adres dan mijn eigen adres laten bezorgen?
Ja, dat is mogelijk. In het bestelproces kan je opgeven dat je de artikelen wilt laten bezorgen op een ander afleveradres.
Let op! Dit is alleen mogelijk als je met je profiel een bestelling plaatst. Als je als gast bestelt, kan je deze optie niet selecteren.
Let op! Dit is alleen mogelijk als je met je profiel een bestelling plaatst. Als je als gast bestelt, kan je deze optie niet selecteren.
Vertraging tijdens mijn verzending?
Indien het door overmacht niet lukt om je product binnen 5 werkdagen te leveren op de door jou aangegeven locatie, zal Zorg&Meer er alles aan doen om je per e-mail of telefoon op de hoogte te brengen van deze vertraging.
In welke landen of provincies levert Zorg&Meer?
Zorg&Meer heeft enkel fysieke winkels in Vlaanderen (in de provincies Antwerpen, Oost- en West-Vlaanderen).
Bestellingen uit de webshop kunnen geleverd worden in heel België.
Huurmateriaal is enkel beschikbaar in de provincies Antwerpen, Oost- en West-Vlaanderen.
Bestellingen uit de webshop kunnen geleverd worden in heel België.
Huurmateriaal is enkel beschikbaar in de provincies Antwerpen, Oost- en West-Vlaanderen.
Transportkosten
Wat zijn de transportkosten?
Om een artikel bij jou thuis te laten leveren, betaal je steeds een leveringskost. Bij bepaalde artikelen komt ook een installatiekost. Een overzicht van de prijzen vind je op de pagina levering.
Dat geldt zowel voor artikelen die je aankoopt als voor huurmateriaal.
Je kan een artikel ook gratis laten leveren in een Zorg&Meer-punt (een kantoor van Solidaris Antwerpen, Oost- of West-Vlaanderen).
Om een herstelling bij jou thuis te laten uitvoeren, betaal je een bedrag dat afhankelijk is van de werkuren en de lengte van de verplaatsing.
Dat geldt zowel voor artikelen die je aankoopt als voor huurmateriaal.
Je kan een artikel ook gratis laten leveren in een Zorg&Meer-punt (een kantoor van Solidaris Antwerpen, Oost- of West-Vlaanderen).
Om een herstelling bij jou thuis te laten uitvoeren, betaal je een bedrag dat afhankelijk is van de werkuren en de lengte van de verplaatsing.
Hoe weet ik vooraf hoeveel transportkosten ik moet betalen?
Tijdens het bestelproces in de webshop wordt er voordat je afrekent duidelijk getoond wat de kosten zijn voor je specifieke bestelling.
Opgelet: levering in een kantoor van Solidaris (Zorg&Meer-punt) is gratis. Je kan de optie pas verder in het bestelproces aanvinken. Standaard wordt er dus een kost berekend voor thuislevering, maar deze vervalt wanneer je doorklikt op levering in het Zorg&Meer-punt.
Opgelet: levering in een kantoor van Solidaris (Zorg&Meer-punt) is gratis. Je kan de optie pas verder in het bestelproces aanvinken. Standaard wordt er dus een kost berekend voor thuislevering, maar deze vervalt wanneer je doorklikt op levering in het Zorg&Meer-punt.
Wat zijn de kosten voor transport als ik mijn bestelling afhaal in een winkel of afhaalpunt?
Indien je een bestelling zelf afhaalt in een winkel of Zorg&Meer-punt betaal je geen transportkosten.
Retourneren
Kunnen alle artikelen worden geretourneerd?
Je kan alle artikelen retourneren, op voorwaarde dat je rekening houdt met een aantal zaken. Deze kan je nalezen op onze pagina over retourneren.
In onze algemene voorwaarden vind je je rechten als consument.
Opgelet! Bepaalde producten hebben om hygiënische of gezondheidsredenen een verzegeling. Wordt die verwijderd, dan vervalt het recht om te retourneren.
In onze algemene voorwaarden vind je je rechten als consument.
Opgelet! Bepaalde producten hebben om hygiënische of gezondheidsredenen een verzegeling. Wordt die verwijderd, dan vervalt het recht om te retourneren.
Hoe verstuur ik mijn retourzending?
Er zijn een aantal stappen die je moet volgen om een product te retourneren.
Ofwel breng je het product terug naar een Zorg&Meer-winkel of Zorg&Meer-punt. Ofwel laat je het product voor een kleine meerkost ophalen.
Hou er rekening mee dat je een product slechts kan retourneren als het voldoet aan bepaalde voorwaarden.
Ofwel breng je het product terug naar een Zorg&Meer-winkel of Zorg&Meer-punt. Ofwel laat je het product voor een kleine meerkost ophalen.
Hou er rekening mee dat je een product slechts kan retourneren als het voldoet aan bepaalde voorwaarden.
Hoe retourneer ik mijn huurmateriaal?
Je kan huurmateriaal na gebruik inleveren bij een van onze Zorg&Meer-winkels of Zorg&Meer-punten.
Bij grote hulpmiddelen zoals een bed of patiëntenlift, neem je via ons contactformulier of telefonisch (078 153 153) contact met ons op. Dan plannen we een afspraak met je in om het artikel te laten ophalen.
Bij grote hulpmiddelen zoals een bed of patiëntenlift, neem je via ons contactformulier of telefonisch (078 153 153) contact met ons op. Dan plannen we een afspraak met je in om het artikel te laten ophalen.
Welke termijnen zijn bij retouren belangrijk?
Je hebt na ontvangst van de producten maximaal 14 dagen om de overeenkomst te herroepen.
Je kan dit doen door binnen die 14 dagen na ontvangst de producten meteen te retourneren of om ons eerst te melden dat je van de aankoop af wenst te zien.
In dat laatste geval heb je vanaf dat moment nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren.
Je kan dit doen door binnen die 14 dagen na ontvangst de producten meteen te retourneren of om ons eerst te melden dat je van de aankoop af wenst te zien.
In dat laatste geval heb je vanaf dat moment nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren.
Hoe krijg ik mijn geld terug na mijn retourzending?
Vanaf het moment dat je het artikel terugstuurt of hebt aangegeven het terug te gaan sturen, zal door Zorg&Meer zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten van de heenzending worden teruggestort.
Terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald hebt.
Terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald hebt.
Betalen
Op welke wijze kan ik op de webshop betalen?
Je kan op de webshop betalen met Visa, Bancontact, Maestro of Mastercard.
Is mijn betaling van invloed op de orderverwerking?
Ja, de order wordt verwerkt nadat je betaling is binnengekomen.
Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW?
Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW en eventuele Recupel- en/of Bebatbijdrage.
Is het veilig om via de site te betalen?
Op alle plaatsen op deze website waar persoonsgegevens worden ingevoerd is de beveiliging goed geregeld middels het SSL certificaat. We werken samen met de veilige provider Ingenico om veilige betalingen te garaderen.
Garantie en service
Heb ik garantie op de door mij aangeschafte artikelen via de Zorg&Meer webwinkel?
Wij hanteren alle regels die zijn gebaseerd op wettelijke garantie. De garantie is per product afhankelijk van de leverancier waarmee we samenwerken.
Blijkt het product niet aan je verwachtingen te voldoen, dan zullen wij het herstellen of een vervangend product leveren. Je kan het product dan aan ons retourneren.
Indien je aanspraak wilt maken op garantie, kan je contact opnemen met ons.
Blijkt het product niet aan je verwachtingen te voldoen, dan zullen wij het herstellen of een vervangend product leveren. Je kan het product dan aan ons retourneren.
Indien je aanspraak wilt maken op garantie, kan je contact opnemen met ons.
Welke service kan Zorg&Meer mij bieden?
Zorg&Meer heeft een breed aanbod hulpmiddelen en zorgmateriaal op voorraad en levert binnen 5 werkdagen. Daarnaast hebben we allerlei diensten om jouw situatie te verbeteren.
Ook onze medewerkers staan voor je klaar met advies en infomatie.
Zorg&Meer beschikt ook over fysieke winkels in de provincies Antwerpen, Oost- & West-Vlaanderen. We leveren de producten in heel Vlaanderen.
Ten slotte kan je bij Zorg&Meer ook allerlei materiaal huren.
Ook onze medewerkers staan voor je klaar met advies en infomatie.
Zorg&Meer beschikt ook over fysieke winkels in de provincies Antwerpen, Oost- & West-Vlaanderen. We leveren de producten in heel Vlaanderen.
Ten slotte kan je bij Zorg&Meer ook allerlei materiaal huren.
Huur hulpmiddelen
Welke producten kan ik huren?
Bekijk het overzicht van alle huurmateriaal.
Kan ik mijn huurmateriaal laten bezorgen of zelf afhalen?
Om een huurartikel thuis te laten leveren, betaal je een leveringskost. Indien nodig installeren onze techniekers het hulpmiddel kostenloos.
Je kan een huurhulpmiddel ook afhalen in een van de Zorg&Meer-winkels of Zorg&Meer-punten.
Je kan een huurhulpmiddel ook afhalen in een van de Zorg&Meer-winkels of Zorg&Meer-punten.
Wat zijn de levertijden?
We doen ons uiterste best om steeds binnen de 5 werkdagen het hulpmiddel bij jou thuis te leveren.
Hoe kan ik een bestelling van huurmateriaal plaatsen?
Vul het webformulier in. Je kan ook bestellen via onze winkels.
Hoeveel bedraagt de huurprijs?
Alle prijzen kan je netjes terugvinden op onze pagina met alle informatie over huren.
Hoeveel betaal ik voor levering en ophaling?
De leveringskost van een hulpmiddel is standaard 10 euro. Tijdelijk kunnen er acties zijn op de leveringskost. Als je het product laat leveren in een Zorg&Meer-winkel of Zorg&Meer-punt is het gratis. De kost om een hulpmiddel te laten ophalen, is afhankelijk van je woonplaats ten opzichte van het dichtst bijzijnde magazijn.
Hoe beïndig ik de huur?
Breng ons per mail, via ons contactformulier of telefonisch (078 153 153) op de hoogte dat je de huur wilt stopzetten. Je betaalt huur tot op de dag waarop je ons geïnformeerd hebt.
Als het hulpmiddel daarna nog een aantal dagen bij jou thuis staat (bijvoorbeeld in afwachting van wanneer iemand van Zorg&Meer het komt ophalen), hoef je niets te betalen.
Als het hulpmiddel daarna nog een aantal dagen bij jou thuis staat (bijvoorbeeld in afwachting van wanneer iemand van Zorg&Meer het komt ophalen), hoef je niets te betalen.
Kan ik een huurartikel overnemen?
Dit is afhankelijk van product tot product. Hiervoor neem je best contact met ons op via het contactformulier of bel je naar 078 153 153.